آسان ، سریع و ارزانترین روش خرید

مصالح ساختمانی و دکوراسیون داخلی

نوشته شده توسط بهزاد

تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۰۳/۱۴ | ۱۰:۱۳

بازاریابی یکپارچه چیست؟


در ادبیات فارسی یکپارچه سازی به امری میگویند که در طی آن چند چیز مختلف با هم ادغام میشود و یک چیز واحد به وجود می آورد.حال این چیز ها میتواند از یک نوع باشند و هم میتوان انواع مختلفی را با هم اذغام کرد.هدف از یکپارچه سازی برداشتن فاصله های موجود و یکی کردن همه آنهاست. یکپارچه سازی درست در مقابل تفکر جزیره ای قرار دارد به این معنی که در تفکر جزیره ای به دنبال تفکیک اقلام و دسته بندی آنها هستیم و در یکپارچه سازی آن چیز هایی را که تفکیک کرده ایم ادغام میکنیم.

بازاریابی یکپارچه چیست؟

marketing

در امر بازاریابی روش های مختلفی برای جذب مشتری و بازاریابی وجود دارد که ما در برهه های زمانی مختلف از انواع آنها استفاده میکنیم اما گاهی برای موفقیت بیشتر نیاز میشود که از چند روش مختلف به صورت هم زمان استفاده کنیم.به این تکنیک بازاریابی یکپارچه میگویند.

در بازاریابی یکپارچه باید دقت کرد که روش هایی را کنار هم قرار داد که باهم همخوانی داشته باشند.در ادامه با یک مثال بازاریابی یکپارچه را توضیح میدهیم تا این مفهوم هرچه بیشتر برای علاقه مندان جا بیفتد.

 

یک مثال برای بازاریابی یکپارچه :

marketing1

فرض کنید یک بازاریابی در عین حال که با مشتریان خود ارتباط خیلی خوبی دارد و اصول مدیریت ارتباط با مشتری را رعایت میکند، برای توسعه بازاریابی خود یک سایت به راه می اندازد و مطالبی با بار علمی خیلی خوب و مفید در آن قرار میدهد و در کنار آن به معرفی محصولات برند خود میپردازد. حال با وجود این سایت، بازاریاب برای افزایش بازدید سایت خود به روش های سئو و بهینه سازی موتور های جستجو روی می آورد تا سایت خود را در رتبه خوبی از نتایج گوگل قرار دهد و بازدید کنندگان سایتش بالا برود.از این طریق او سه روش بازاریابی را به طور همزمان انجام داده است:

در روش بازاریابی یکپارچه دست بازاریاب برای ادغام روش ها باز است و هر تعداد روشی را که بخواهد میتواند با هم ادغام کند.به وسیله این بازاریابی ادغامی،سودمندی را که از هر یک از روش ها به تنهایی داشته است چندین برابر میکند

نتیجه گیری کلی:

اگر شما یک بازاریاب هستید و فکر میکنید که یک روش بازاریابی به تنهایی پاسخگوی بازاریابی محصولات شما نیست،هیج مشکلی ندارد!بازاریابی ادغامی به کمک شما آمده است!شما میتوانید به صلاح دید خود هر چند روشی را که خواستید با هم ادغام کنید فقط رعایت یک نکته فراموش نشود! آن هم اینکه روش هایی که انتخاب میکنید با هم تناسب داشته باشد و طوری نباشد که یکی ضایع کننده روش دیگر باشد.در این مقاله درباره بازاریابی یکپارچه صحبت کردیم و برای جا افتادن هرچه بیشتر موضوع،با ذکر یک مثال آن را تشریح کردیم.امیدواریم این روش بازاریابی به شما کمک کند تا درصد سودمندی شما به درجات بالاتری برسد.